..:Bizim Forum:..
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

..:Bizim Forum:..

www.bizim.forumotion.com cEvrEnİzdEkilErE hAberDar EdiNiz !!!
 
AnasayfaAnasayfa  PortalliPortalli  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Userbarlar.comUserbarlar.com  

 

 El Freni İle Viraj Dönmek..

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
avrupali_
Banned!!!
Banned!!!
avrupali_


Erkek
Mesaj Sayısı : 3255
Yaş : 34
Bu Kullanıcının Özlü Sözü : nEr3Ykadar
Kayıt tarihi : 03/12/07

El Freni İle Viraj Dönmek.. Empty
MesajKonu: El Freni İle Viraj Dönmek..   El Freni İle Viraj Dönmek.. Icon_minitimePaz Ara. 09, 2007 4:20 pm

90o ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.

Yarış arabalarında özellikle lastiklerin yeri çok sağlam tuttuğu asfalt zeminde dahi sürücünün arka tekerlekleri kolayca kilitleyebilmesi için hidrolik el freni pompaları kullanılmaktadır. Standart arabaların çoğunda bulunan mekanik (telli) el freni donanımları ise toprak ve mıcır zeminde yeterli işlev görmesine rağmen asfalt zeminde ciddi kuvvetlere gereksinim duymaktadır.

Araç viraj girişine gelindiğinde frenaj tamamlanmış olmalı ve araç istenilen hızda ve viteste bulunmalıdır. (Büyük çoğunlukla bir veya iki vites küçültülmelidir.) Daha sonra sert bir direksiyon hareketiyle aracın burnu viraja sokulmalı ve hemen el freni kuvvetle çekilerek meydana gelen merkezkaç kuvvetinin aracın arka kısmını savurması sağlanmalıdır. Bu işin en kolay kısmını teşkil etmektedir. Eğer zemin toprak, çamur veya mıcır ise düşük hızlarda bile aracınız hızla virajın içine doğru yönelecektir (oversteering) bundan sonra el freni bırakılıp direksiyon ve gaz pedalının aynı anda kullanılmasıyla aracın burnunu virajın gidiş istikametinde tutmak gerekmektedir. Bunun için çoğu zaman direksiyonu toplamak ve hatta dönüşün sonuna doğru virajın aksi istikametine doğru çevirmek gerekebilir. Bu işlemler son derece kararlı ve şaşmaz bir biçimde gerçekleştirilmelidir. Aksi halde atılan bir spin çok daha ciddi zaman kayıplarına neden olacaktır. Bu nedenle denemelere de çok düşük hızlarla başlanmasında sayısız yarar vardır.

El freni çekildiği esnada kolu tepesinde bulunan ve el freninin boşaltılmasını sağlayan düğme sürekli olarak basılı tutularak el freninin kilitlenmesinin önüne geçilmelidir. Yarış arabalarında çoğunlukla bu düğme sökülmüştür.

DİKKAT!

Bu yöntem bilerek aracın dengesini bozmak ve arka kısmını savurmak esasına dayanır. Yeterli ustalığa ulaşılmadan yapılacak böyle bir hareket, etraftaki çarpılabilecek her şeye çarpma riski taşımaktadır. Bazı insanların arabalarını ailelerinin bir ferdi olarak gördüklerini ve haklı olarak “pardon!” cevabını yeterli bulmayacaklarını unutmayın. Bu tür denemeler için trafiğe kapalı ve ağaçsız!! boş alanlar seçilmesi sonradan pişman olmanın önüne geçebilir. Ancak takla ve yangın gibi tehlikeler daima vardır. Bu nedenle tek başınıza ıssız bir yerde bu tür denemeler yapmak da riskli bir davranıştır.

PRATİK ÇALIŞMA

İlk denemeler için toprak alan üzerine koyacağınız bir plastik kukuleta veya bidonun etrafından U dönüşü yapmak önerilebilir. Burada el freninin çekili tutulduğu süre ve direksiyon/gaz kombinasyonu çalışılmalıdır. Başlangıç için 30-40 km/h lik bir sürat fazlasıyla yeterli olacaktır. Yukarıda söylenenler önden çekişli bir araç için geçerlidir. Ancak arkadan iter araçlarda da büyük benzerlik vardır.

Not: Bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir. Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız

NOT:Alıntıdır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
tektonikdance_
Moderatör
Moderatör
tektonikdance_


Erkek
Mesaj Sayısı : 675
Yaş : 34
Yer : dısco
İş / Hobiler : tektonikdance
Ruh Haliniz : ...
Bu Kullanıcının Özlü Sözü : Lütfen Doldurunuz
Ruh Hali : El Freni İle Viraj Dönmek.. Cilgin10
Kayıt tarihi : 14/12/07

El Freni İle Viraj Dönmek.. Empty
MesajKonu: Geri: El Freni İle Viraj Dönmek..   El Freni İle Viraj Dönmek.. Icon_minitimeCuma Ara. 14, 2007 6:30 pm

taktikler için tşkler ...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
992
Admin
Admin
992


Erkek
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 33
Yer : Bursa
İş / Hobiler : Bilgisayar
Ruh Haliniz : Bilgisayar
Bu Kullanıcının Özlü Sözü : Lütfen Doldurunuz
Kayıt tarihi : 02/12/07

El Freni İle Viraj Dönmek.. Empty
MesajKonu: Geri: El Freni İle Viraj Dönmek..   El Freni İle Viraj Dönmek.. Icon_minitimeCuma Ara. 14, 2007 9:34 pm

saol!!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://bizim.forumotion.com
 
El Freni İle Viraj Dönmek..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
..:Bizim Forum:.. :: Her Telden, Eğlence, Mizah, Tartışma :: Motorlu Araçlar ve Modifiye-
Buraya geçin: